Día uno

12 februari 2013 - Antigua Guatemala, Guatemala

Zo, daar ben ik dan, Antigua! Na een lange, lange reis en nauwelijks slaap aan de andere kant van de wereld.

Ik ben vannacht rond half 2 mijn bed ingerold en in een ongelooflijke coma gevallen. De laatste vlucht van Houston naar Guatemala City was gelukkig maar 2,5 uur en ik heb het grootste deel van de tijd kunnen slapen. Daarvoor vijf uur rondgedoold op Houston IA, maar dat heb je na een uur eigenlijk wel gezien. Natuurlijk wel weer een blaar gelopen op mijn nieuwe bergpattas, dus de komende dagen lekker op slippers.

De rit van Guatemala City naar Antigua was ook al een ding op zich. De weg slingert zich door bergen en aan steeds dichter op elkaar geplaatste strips op de weg merk je of er een heel scherpe, steile bocht aan komt of een snelle daling. Die waren er wel genoeg... Geen gevalletje 'tanden in het dashboard' maar dat gaat vast nog komen.

Vanochtend om 5u wakker geworden (yesss jetlag) en maar meteen gedoucht. Daarna de overheerlijke pap met banaan en fruit en eerste les Spaans gehad van Vicky. Ging erg lekker en heb een paar pagina's huiswerk. Woordjes stampen :) In de break halverwege de ochtend nog een staartje meegepikt van het Guatemalteekse carnaval; gekleurde eierschalen gevuld met meel op elkaars hoofd kapotslaan. Sta je dan met je verse kleren en fris gedoucht... Maar wel erg grappig.

Morgen met de hele school naar het strand (daar ga je Mark!!). Eerst les op het strand en daarna lekker chillen. Je kunt het beroerder treffen. Relaxte lui in het studenthouse ook, twee Amerikanen, twee NLse meiden en een Belg. Zij zijn hier allemaal al een tijdje en zijn ook van plan door te reizen. Waarschijnlijk voordat ik het hier gezien heb, maar ik kom ze vast nog wel ergens tegen.
Ik heb nog weinig last van jetlag, maar zal vanavond wel zien hoe dat gaat. Waarschijnlijk ben ik weer fris en fruitig wakker om vijf uur, haha. Omdat ik de Spaanse les van maandag heb gemist, haal ik die zaterdag in. Dan de hele middag vrij dus misschien wel even richting een van de vulkanen hier in de buurt. En duimen dat het niet te cloudy is, anders zie je nog geen twee meter voor je. Foto's volgen nog later deze week.

Veel plezier in de sneeuw daar!

1. Juud:
    12 februari 2013
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen Liek! Al een beetje wat van Antigua kunnen zien? Succes met het woordjes-stampen, en de vulkaan Pakaya is een echte aanrader! :)
    Kus
  2. Wilmie:
    12 februari 2013
    Fijn dat de reis goed verlopen is. Ik kan me voorstellen dat je moe bent na al dat gehang en gereis.
    Nu lekker genieten van een welverdiende vakantie.
    Ik kijk er naar uit om de rest van je verhalen te lezen en de foto's te zien.

Geniet er van, veel plezier.
  3. Gerard Massaar:
    12 februari 2013
    Lieke, hou je daar een beetje rustig.......anders moet je straks op het werk uitrusten van je vakantie......
  4. Chiel en Els:
    12 februari 2013
    Fijn dat je goed bent aangekomen! De hele vlucht naar Houston kon ik via een of andere site volgen. Was wel grappig om te zien en het schoot lekker op ;-). Hopelijk blijven de eerste woordjes een beetje hangen, maar och, je hebt tenslotte niet voor niks zo'n talenbult op je hoofd... Veel plezier en geniet ervan! Knufs
  5. Lieke:
    12 februari 2013
    Juud, ga zeker nog naar Pakaya! Ws dit weekend, maar kijk nog wel even. Net met paar gasten van het hostel Antigua in geweest en boodschappen gehaald (muchos cervezas, me gustas... hihi)
    Het zweet liep onder mijn zonnebril door maar het was erg relaxed wandelen, op el padimento, niet op de straat. Die keitjes hier zijn echt killing voor de slipperts. Stoepjes zijn hoog maar gelukkig wel glad.
    Gerard, ik zal me netjes gedragen hoor! Ik heb nog even om bij te komen van de vakantie als ik weer in Nederland ben ;)
    Wilmie, mam, net nog wat foto's geknipt in Antigua maar ik moet er echt een keer op uit voor mooie plaatjes. Ik ga nu aan m'n huiswerk, meer woordjes en vervoegingen leren en en en en...
  6. Lieske:
    12 februari 2013
    Goed om te horen dat je het nu al naar je zin hebt en plannen maakt om een en ander te gaan bekijken. Vergeet niet om je huiswerk te maken. Kan erg goed van pas komen voor de rest van je reis. Geniet van alles om je heen. Hugs.
  7. Rianne:
    Hee die Liek!!

Wat fijn wat van je te horen...
    Je zal een heerlijke tijd hebben:)
    We missen je hier.

Have fun, en op naar het volgende verslag:)

Xxx
  8. Ted:
    Hoi Lieke,

blij dat je goed bent aangekomen,geniet van alle mooie dingen om je heen en van de prachtige taal.... Tot snel weer,x.
  9. Wilma:
    13 februari 2013
    Veel plezier! Ik heb geen talen knobbel maar wens je toch op z'n Spaans ¡ Qué paséis unas buenas vacaciones !
  10. Sandra:
    13 februari 2013
    Ha moppie, wat leuk om je ervaringen tot nu toe te lezen!
    Meteen actief zeg met je talencursus...ik zou effe willen bijkomen...
    Maar je tijdsverschil raak je zo wel sneller kwijt, gewoon actief zijn!
    Geniet van het mooie weer, ik ben in gedachten bij je, lekker in de warmte, mmm. Tot de volgende blog. Liefs van ons!
  11. Bertien:
    15 februari 2013
    Ha die Lieke!
    Wij wisten natuurlijk wel dat je ging vertrekken maar zo snel al!!!
    Wat goed van je. Had je mij niet stiekum in je koffer mee kunnen nemen? Ik wil ook ZON ZON ZON!!!
    Ik ben die sneeuw en kou spuugzat!!!

Groetjes en geniet ze!